+ תגובה לאשכול
תוצאות 1 עד 47 מ 47

אשכול: חוברת 'התבוננות' על מהלכו של הרב שטיינמן - מצ''ב הפדיחה שכתבו קטע והשמיטו במהדורה ב'

  1. חוברת 'התבוננות' על מהלכו של הרב שטיינמן - מצ''ב הפדיחה שכתבו קטע והשמיטו במהדורה ב'

    חוברת 'התבוננות' על מהלכו של הרב שטיינמן - מצ''ב הפדיחה שכתבו קטע והשמיטו במהדורה ב'

    בימים האחרונים מופצות חוברת תעמולה ושיווק בשם 'התבוננות', שנועדה לסנגר ולהצדיק שיטתו ומהלכו של הרב שטיינמן בענין הנהגת הדור,

    בראשית החוברת צויין כי החוברת יו''ל ע''י 'מכון דרך הישר - בית שמש, ע"י צוות עורכים וכדו', כשלפי הסגנון נראה בבירור כי כל החוברת מתחילתה ועד סופה היא פרי עיטו של הדמגוג הידו''ע, אשר משתייך לקבוצת תלמידי סלבודקא, כשבכל השנים לא היה להם דבר וחצי דבר עם הרב שטיינמן, (לא עם דרכו בלימוד ובהלכה, ולא עם מהלכו בכל עניני הציבור) - אלא שלאחרונה, בשם הכלל הידוע ש'האויב של האויב שלי הוא האוהב שלי' – הם נעשו לפתע סנגורים עיוורים שלו.
    מצ''ב עמוד השער, ותוכן הענינים, מהמדורה הראשונה שהופצה בתחילה, כשאפשר לראות בעמוד ב' של החוברת קטע בשם 'וזאת למודעי', שם נכתב דברים מזעזעים על אלו הסבורים שדרכם של החזו"א והגרי''ז רלוונטית גם לדורות אחרים.
    אלא שכשהבינו אותו 'מכון' את הנזק שעשו לעצמם, כשחשפו את שיטתם הנלוזה בפרהסיא, (כאשר ידוע כי כן דרכם, שהכל פתוח לדיון מחדש, ואין שום מוסכמות, ואכמ"ל) – תיקנו זאת מיד במהדורה השניה.

    מצ''ב צילומי העמודים:

    שם: במהדורה הראשונה עמ' 2 היה קטע מזעזע על אלו שחושבים שדר.jpg
צפיות: 1346
גודל: 43.7 קילובייט


    שם: עמוד השער של קונטרס התבוננות.jpg
צפיות: 1343
גודל: 20.6 קילובייט


    שם: תוכן הענינים של קונטרס התבוננות.jpg
צפיות: 1331
גודל: 62.3 קילובייט

  2. #2
    השמטות אורח
    גם בספרי "מכתבים ומאמרים" של מרן הרב שך זצ"ל השמיטו מכתבים בהוצאה האחרונה

  3. #3
    צולמייניק אורח
    זיוף בולט

  4. #4
    ענבל אורח
    מידיעה הכותב הוא דוד ענבל.

  5. #5
    הגאב''ד אורח
    מה הקשר???

  6. ידוע מה אמר החזון איש על אלו שהולכים אחר גדולי הדור הקודם, שהוא כמו אותו גנרל שעושה קרב לפי מוקשי וכלי המלחמה הקודמת.
    כך אמר גם לגבי איסור לימוד העברית, שהחזון איש התיר והקנאים יצאו נגדו איך מתיר מה שאסרו מצוקי ארץ לפניו.
    בדיוק זה מה שכתב בראש החוברת, ואכן גם כאן ה'קנאים החדשים' הולכים בעקבות דרך נטו"ק נגד דרך החזון איש.

  7. #7
    התמים אורח
    ציטוט צדיק אמר: צפיה בהודעה
    ידוע מה אמר החזון איש על אלו שהולכים אחר גדולי הדור הקודם, שהוא כמו אותו גנרל שעושה קרב לפי מוקשי וכלי המלחמה הקודמת.
    כך אמר גם לגבי איסור לימוד העברית, שהחזון איש התיר והקנאים יצאו נגדו איך מתיר מה שאסרו מצוקי ארץ לפניו.
    בדיוק זה מה שכתב בראש החוברת, ואכן גם כאן ה'קנאים החדשים' הולכים בעקבות דרך נטו"ק נגד דרך החזון איש.
    ידוע ידוע ידוע מהיכן כל כך ידוע. את המשפט הזה אומרים הרפורמים כבר מאתיים שנה שאסור ללכת אחרי גדולי הדור הקודם.

  8. #8
    ייתכן אורח
    ציטוט צדיק אמר: צפיה בהודעה
    ידוע מה אמר החזון איש על אלו שהולכים אחר גדולי הדור הקודם, שהוא כמו אותו גנרל שעושה קרב לפי מוקשי וכלי המלחמה הקודמת.
    כך אמר גם לגבי איסור לימוד העברית, שהחזון איש התיר והקנאים יצאו נגדו איך מתיר מה שאסרו מצוקי ארץ לפניו.
    בדיוק זה מה שכתב בראש החוברת, ואכן גם כאן ה'קנאים החדשים' הולכים בעקבות דרך נטו"ק נגד דרך החזון איש.
    ייתכן שאתה צודק וייתכן שלא, מה שברור שר' שמואל אויערבאך סבור אחרת.

  9. #9
    מיעינבל אורח
    ציטוט ענבל אמר: צפיה בהודעה
    מידיעה הכותב הוא דוד ענבל.
    יהושע או דודי?

  10. ציטוט צדיק אמר: צפיה בהודעה
    ידוע מה אמר החזון איש על אלו שהולכים אחר גדולי הדור הקודם
    ממש לא ידוע.
    באיזה חלק של אמונה ובטחון הוא כתב את זה?
    מי שמע זאת ממנו חוץ מה שטיינמן?
    ומי "זכה" להוציא דבר זה מתוך "הבנה" חשישיניקית מתוך דברי החזון איש?

  11. החזון איש לא כתב זאת, וובדאי לא בתורת כלל כללי שאין ללכת אחרי הדורות הקודמים, וחס משלום לומר כן,

    אלא סך הכל ענה לקנאים ששאלו אותו כיצד הוא מתיר עברית בישיבות לצורך הספרדים הרי אסור לימוד עברית, ענה שכל דור יש את הצורך שלו,

    אך הוא לא היה בשיטת הרב שטיינמן והרב עינבל ששיש הלכה כללית שאין ללכת אחרי הדור הקודם,

    ועוד וכי אחרי מאה ועשרים של הרב שטיינמן הם יכלו אחרי הגר''ש או שיחפשו מישהו שבדרכו של הרב שטיינמן??

    וחוץ מזה, מתוך עשרים שנות הנהגת הדור של החזון איש - כולם יודעים לספר רק על עובדה אחת שנטה מדרך הדור הקודם, וכנ''ל גם לגבי הרב שך, מתוך שלושים שנות הנהגה כולם יודעים שהתיר להיכנס לקואליציה אף שר' יושע בער חלק,

    אך בהנהגת הדור הנוכחית אפשר למנות מאות פעמים שהיה כך, כלומר אין כאן בכלל שום התחשבות במסורת אלא הכל מחליטים מסברות הכרס,

    ובזה ממשיך הרב דודי ענבל לדמגג את דמגוגויותיו

  12. עיין עוד כאן באשכול הנקרא: הכירו את דוד ענבל מחבר חוברות התעמולה

  13. #13
    חרדי מודאג אורח

    מי צריך רבנים?

    מעשה בכפרי שהיה לו שאלה הלכתית בכשרות של עוף ,
    הלך ושאל את רבו מה דינו של עוף זה ?
    הרב ענה לו שהעוף כשר .
    מיום זה והלאה הוא התיר את את כל השאלות ההלכתיות שלו על סמך הפסק הזה . . ...

    מי צריך רבנים חדשים . הרבנים של הדרות הקודמים כבר פסקו את כל ההלכות . ואם התעוררה שאלה חדשה ההלכה היא : אסור /פסול /טמא/ טרף .הרי תמיד מותר להחמיר
    כמו שאמר ר' אקס פי " זוהתה חומרה חדשה" .. :

  14. #14
    הבדלים אורח
    הדמיון בין החזון איש והרב שך נמצא רק במוח הזוי.
    לשם הבנת הענין אני מצטט סיפור שנוגע לעצם הדבר שהחזון איש אמר שגנרל כובש גבעה אחרת.
    הנידון היה לגבי החרם על שפת האנגלית.
    בחוברת על ר' שמואל אהרן יודלביץ, אחד מנקיי הדעת שבירושלים, מסופר שהוא נסע לחזון איש, ושאל אותו, מה עם החרם?, החזון איש אמר שכיום אין חשש וכו', אבל הוא המשיך לשאול מה עם החרם, הרי יש הלכות חרם, וכו' וכו', בסופו של דבר החזון איש שתק.

  15. אפילו קישור אתה לא יכול להשקיע עלינו?

  16. דברי החזון איש על שינויים
    תמונות מצורפות תמונות מצורפות   

  17. #17
    הגאב''ד אורח
    נא הכירו את דוד ענבל, מחבר חוברות התעמולה והדמגוגיה דלהלן:

    התבוננות-לסנגר על מהלכו של הרב שטיינמן,

    במבט בוחן על ההנהגה בנושא הגיוס,

    קונטרס בסוגיא דהנהגת הדור-להצדיק את הרב שטיינמן-תשע''ג,

    הבהירות - חוק הגיוס המתוקן,

    ועוד ועוד.

    כשהכל זה הוא לעיתים בעילום שם ולעיתים תחת זהות בדויה, הענין בדוק.

    המענין הוא שבכל תקופה הוא מחליף טענות משום שהטענות שבחוברת הקודמת הופרכו מעצמם עם הזמן,

    כמו למשל בקונטרס בסוגיא דהנהגת הדור הוא כותב שהרב שטיינמן השתלט על יתד כי מאס בדרך של קודמיו של השלטת טרור למי שאינו סובר אחרת, וכהנה וכהנה,

  18. מישהו יכול להביא קישור לקונטרס?

  19. #19
    דוד ענבל אורח
    ציטוט על הסלע הך אמר: צפיה בהודעה
    מישהו יכול להביא קישור לקונטרס?
    https://drive.google.com/drive/folde...FU?usp=sharing

  20. #20
    נשיא המדינה אורח
    אין את זה במיילים בכלל רק בחוברת מודפסת

  21. ציטוט דוד ענבל אמר: צפיה בהודעה
    ציטוט על הסלע הך אמר: צפיה בהודעה
    מישהו יכול להביא קישור לקונטרס?
    https://drive.google.com/drive/folde...FU?usp=sharing

    יישר כחך

    לא יאומן איך הענבל הזה הצליח בכשרון רב לפענח את הבוז והציניות שהגראי"ל
    מפגין אל עבר כל מי שמדבר השקפה, או נגד החילונים, או נגד כל דבר אסור. והכל
    מחמת מידת האמת והפנימיות חסרת התקדים שנטועה בו יותר מכל גדולי עולם שקידשו
    מלחמה גלויה על קדשי הדת.
    נערך לאחרונה על ידי על הסלע הך; 06-03-17 בשעה 15:49.

  22. המדובר במין ואפיקורס גמור שמרשה לעצמו לנתח את
    אישיותם של התנאים והאמוראים הקדושים באופן מזעזע,
    והוא זה שמשמש במהלך השנים האחרונות כמסבירן ראשי
    וכדוברו האישי של הרב שטיינמן, כשהוא מפענח את הבוז
    לכל עמידה איתנה על קדשי הדת כאילו מדובר פה בחתירה
    לאמת פנימית, וכבריחה מן הזיוף וכו'. פוי!

  23. זה לשון מרן החזו"א באגרתו:

    "... אבל מה עלובה הבינוניות הסואנת בוז לקיצונות. חובת חינוכנו לקיצונות! הזיון של החינוך הוא לטעת בוז וגיעול נפש להמתעוללים בקיצונות. אמנם לרוח הרותח בלב הנוער לא יבצר להוציא משפט מרותח על האישים הפרטיים של המתעוללים ובמדת ההפרזה, אך התפתחות הנוער לאהבת תורה באמת הדרושה להתפעלות נפשי ונעימות שמימי לא יתן לתת מעצורים על דרך החיים המוליכים ליושבים בעטרות ונהנים מזיו. אלה המכוננים בתי חינוך ממוצעים לא הצליחו בשביל הזיוף שיש באמצעות, ולב משכיל הולך ומזניח את הזיוף, החינוך שלהם נותן את הצדק להחניך לפנות עורף להחוקים המושלכים עליו שלא לרצונו, ולהאמונות המעיקות לבו נגד זרם החיים, ואת סוד הקיצונות גזלו ממנו בהתעולל בה גם הוריו ומוריו"

    אכן יש להחדיר בלב הנוער תחושת בוז גם אם בדרך ההפלגה
    וההפרזה כנגד האישים הפרטיים המתעוללים בקיצוניות,
    והתפתחות הנוער לאהבת תורה לא מאפשרת יחס סלחני אליהם.

  24. #24
    שמעו נא המורים אורח
    ציטוט על הסלע הך אמר: צפיה בהודעה
    המדובר במין ואפיקורס גמור שמרשה לעצמו לנתח את
    אישיותם של התנאים והאמוראים הקדושים באופן מזעזע,
    והוא זה שמשמש במהלך השנים האחרונות כמסבירן ראשי
    וכדוברו האישי של הרב שטיינמן, כשהוא מפענח את הבוז
    לכל עמידה איתנה על קדשי הדת כאילו מדובר פה בחתירה
    לאמת פנימית, וכבריחה מן הזיוף וכו'. פוי!
    אין גבול לציניות?!


    כידוע, מרן רשכבה"ג שיכלל את אומנותו של לבן הארמי לשיא חדש.

    מתמיכה בנחל החרדי [לפי מקימיו, ואילו היו שקרנים הרי שמכתב חריף נגד התגייסות לצה"ל ממרן היה פוטר את הבעיה] והתנערות בו זמנית, עד היחלשות כל התנגדות לגיוס בתואנות שקריות - דוגמת התנגדות הגרי"ז להפגנות ועוד - להשתלטויות ברמאות על מוסדות ציבוריות.

    ראוי היה לגאוני הדמגוגיה לבית עינבל להוציא חוברת כרומו יפה עם המון מלל להוכיח שזו היא הדרך הנכונה להנהיג את דורנו החלש בעלמא דשיקרא, בבחינת 'ויגזול את החנית' מיד שרו של עשיו,
    ואדרבה הדרך היחידה ל'עזור' לכשרות שהקימו מרנן זצ"ל היא ע"י גניבתו וכו' וכו'.


    אבל להסביר שמהלכיו של מרן רשכבה"ג הם תוצאות של מידת האמת?!!

    ממש לועג לרש -לציבור עני בדעת.


  25. #26
    לחשוב אורח
    שהחזו"א דיבר על קיצוניות הוא דיבר על קיצוניות פנימית אמתית, שמובנה אדם החי בידיעה שכל סיבת היותו פה, היא רק להגיע לשלמות כדברי המסילת ישרים . שלמות שפירושה השלמות השכלית ושלמות המידות כהגדרת הרמב"ם.

    במשך השנים נוספו הרבה גדרים בציבור החרדי על מנת לשמור על הרוח הזו,אבל אין הכוונה לקדש את הגדרים ולהפוך אותם לעיקר.

    מחזה איוולת של אנשים שכל כולם מונחים בקידוש הגדרים, בעוד מהותם חלולה ואין לגדרים על מה לשמור, גורם לכל אדם אמתי תחושת גועל מעורבת ברחמים. פעולה ציבורית על בסיס כזה היא סכנה קיומית.

    תקוותי שהמדברים כאן מטעם כביכול אנשי הגורם המכונה ה"פלג",לא מייצגים אותם.

    ודאי שצריך להתייחס בכבוד לכל דברי גדולי ישראל מדורות עברו ורק אחרי שיקול דעת רב לקבל החלטה שדורנו צריך מהלך אחר.

    אך ברור שמאידך להימנע משיקול שכזה ולקדש ללא שום מחשבה הנהגות ספציפיות,שהנהיגו גדולי ישראל בזמנים מסוימים במצבים מסוימים, גם בה טמונה סכנה של אי פעולה העלולה להזיק מאוד לדור.

    לכן חייב להיות האומץ לבחון דברים שכאלו, חז"ל אמרו חנוך לנער ע"פ דרכו ,האם לדור לא כ"ש?

    האם תנועת המוסר לא הייתה שינוי הנהגה?

    האם הנהגות החינוך של הסבא מסלבודקה שהצילו את עולם הישיבות, לא היו שינוי הנהגה?

    האם הקמת בית יעקב, לא הייתה שינוי הנהגה?

    האם עצם יצירת המושג של כוללים לכל, לא היה שינוי הנהגה?

    אין בדברים בכדי להכריע ששינוי הנהגה כזה או אחר נכון ובעניין זה ברור שישנה אפשרות למחלוקת בין גדולי ישראל, ועלינו לכבד את כולם.

    אבל שכל מיני כותבים שמתוכן דבריהם ניכר שאינם מחוברים לעומק לימוד התורה, יטענו ששיקול דעת שכזה פסול על פניו,שצריך לקדש את מה שהיה,שמי שלא עושה זאת הוא מזרוחניק ,אפיקורס וכו'

    רק גורם לכלל הציבור להתרחק מהם ומהמונם ועושה שרות דב לאינטרס של הפלג, מוטב היה להם שיקיימו את דברי חז"ל "סייג לחכמה שתיקה".

    אם ישנה נציגות היכולה לפתח דיון עניני ותורני על רמה בשאלה, האם צריך לשנות או לא ? או לפחות להציג עמדה שרבותיהם חולקים באופן הזה ולא באופן המטופש בו הם הכותבים, מציגים אותה .

    שיעשו זאת ומוטב שעה קודם

  26. #27
    לחשוב אורח
    מכיוון שאני מכיר היטב את הגאון הגדול ר'שמואל אוירבך מזה עשרות שנים, שהוא תלמיד חכם עצום, ברור לי שבין הכותבים באתר המתיימרים לייצגו, לבין עמדתו אין שום קשר.

    מאז שנכנסתי לפני שלושה ימים לפורום זה קבס אחזני ומאז הקבס רק הולך ומחמיר . נערים מנוערים מכל תורה, אפילו מכל דעת של דרך ארץ מינמלית, מכל יכולת חשיבה, מתיימרים לייצג את עמדתו מבזים אותו ואת התורה ואת כל עולם הישיבות,במחשבה שבתי הגידול של נפש האומה מסוגלים לגדל גידולים שכאלו,ומחללים שם שמים .

    לפני שלושה ימים ביקשתי, אנא אנשי הפלג תציגו את משנתכם הסדורה, על מנת שנוכל ללבן את הסוגיה כיאה לבני תורה באופן מכובד ומכבד. אם האכסניה לא מתאימה או מסיבה אחרת, לפחות תתנערו מאלו המוציאים שם רע לכם ולכל עולם הישיבות.

    אנא, הצעה זו מונחת בזאת לפניכם במשנה תוקף,תרימו את הכפפה ותמנעו את התחושה המחליאה, שהשיח הציבורי של קבוצה שלמה של בוגרי עולם הישיבות, מסוגל להידרדר לתהומות כאלו של שטות.

  27. לחשוב
    שהחזו"א דיבר על קיצוניות הוא דיבר על קיצוניות פנימית אמתית,
    אל תעקם את דברי החזון איש לדעותיך. הוא כתב בדיוק את מה שהוא התכוון. לא פנימית ולא חיצונית. שמובנה אדם החי בידיעה שכל סיבת היותו פה, היא רק להגיע לשלמות כדברי המסילת ישרים . שלמות שפירושה השלמות השכלית ושלמות המידות כהגדרת הרמב"ם.

    במשך השנים נוספו הרבה גדרים בציבור החרדי על מנת לשמור על הרוח הזופולקלור בלע"ז,אבל אין הכוונה לקדש את הגדרים ולהפוך אותם לעיקר. נא למחוק את כל מצוות דרבנן וגדרי המשנה הגמרא וחכמי הדרות. ועדיין תישאר הרוח הזו.
    דרך אגב כל גזירת הכליה על עם ישראל בימי המן הייתה על פריצת גדרים. שום עבירה אחרת.
    מחזה איוולת של אנשים שכל כולם מונחים בקידוש הגדרים ולימוד תורה וקיום מצוות, בעוד החרדקים מחזיקי הטרייפונים וחיילי הנחל מהותם חלולה ואין לגדרים על מה לשמור, גורם לכל אדם אמתי תחושת גועל מעורבת ברחמים. פעולה ציבורית על בסיס כזה היא סכנה קיומית.

    תקוותי תודה ענקית שהמדברים כאן מטעם כביכול אנשי הגורם המכונה ה"פלג",לא מייצגים אותם.


    ודאי שצריך להתייחס בכבוד באמת יפה מצידך שאתה מכבד רבנים. איך אמר לי בוריס עם כל הכבוד לרבנים ואני מכבד רבנים שלא יתערבו לי בפוליטיקה ובצלחת לכל דברי גדולי ישראל מדורות עברו ורק אחרי שיקול דעת רב לקבל החלטה שדורנו צריך מהלך אחר.
    קדמו אותך הרפורמים.

    אך ברור שמאידך להימנע משיקול שכזה ולקדש ללא שום מחשבה הנהגות ספציפיות אתה החלטת,שהנהיגו גדולי ישראל בזמנים מסוימים אתה החלטת במצבים מסוימים גם קביעה שלך, גם בה טמונה סכנה של אי פעולה העלולה להזיק מאוד לדור את הנזקים לדור מהשינויים רואים כבר היום כל המשנה ידו על התחתונה. הסכנה

    לכן חייב להיות האומץ לבחון דברים שכאלו, חז"ל אמרו חנוך לנער ע"פ דרכו כדרך הבורים והמסלפים תסיף גם "איש באמונתו יחיה" , "שומר ה את כל אוהביו ואת כל הרשעים" אף אחד מהמפרשים לא אומר שצריך ללמד אותו ולהתפשר לפי רצונותיו ודרך הדור ( "חנוך לנער" לפי מה שתלמד לנער ותחנכהו בדברים אם לטוב אם לרע גם כי יזקין לא יסור ממנה רש"י)האם לדור לא כ"ש? ת"ח עצום זהו ק"ו שאין עליו תשובה כתוב "נער".

    האם תנועת המוסר לא הייתה שינוי הנהגה? החזק במוסר אל תרף זה דרך בעבודת ה'
    ר' ישראל סלנטר חזק את העניין ולא המציא מלבו וודאי לא בא לגרוע או להתפשר.

    האם הנהגות החינוך של הסבא מסלבודקה שהצילו את עולם הישיבות, לא היו שינוי הנהגה? תוספת חיזוק לדורות ושוב לא בא להתפשר ולשנות.

    האם הקמת בית יעקב, לא הייתה שינוי הנהגה? מלחמה נגד המפשרים וחיזוק הבנות בדרך ישראל סבא כנ"ל

    האם עצם יצירת המושג של כוללים לכל, לא היה שינוי הנהגה? והגית בו יומם ולילה זו לא הנהגה והיא נאמרה לכל. ובודאי בדור יתום זה ש90% ממיליוני היהודים לא מכירים צורת אות. וגם בציבור החרדי אלו שלא קשורים בצורה זו או אחרת לכוללים נדיר שילמדו חצי רבע או שמנית יום. אז גם בזה עינכם צרה.
    אין בדברים בכדי להכריע ששינוי הנהגה כזה או אחר נכון חן חן שלא הכרעת ובעניין זה ובעוד עניינים ברור שישנה אפשרות למחלוקת בין גדולי ישראל, ועלינו לכבד את כולם.תזהר אתה מורד במלך המשיח.


    אבל שכל מיני כותבים שמתוכן דבריהם ניכר שאינם מחוברים לעומק לימוד התורה אבל מדבריך נשמע שאתה תלמיד חכם וגאון עצום, יטענו ששיקול דעת שכזה פסול על פניו,שצריך לקדש את מה שהיה,שמי שלא עושה זאת הוא מזרוחניק ,אפיקורס וכו מה שנכון ודרך אגב איזו בעיה יש לך עם מזרוחניק '

    רק גורם לכלל הציבור להתרחק מהם ומהמונם על איזה ציבור אתה מדבר זה ששונה בני תורה זה כבר נאמר לפני שנים מי יתן לי ת"ח ואשכנו כחמור ועושה שרות דב לאינטרס של הפלג, מוטב היה להם שיקיימו את דברי חז"ל "סייג לחכמה שתיקה". בחצר יש אינטרסים. אצלנו רק רצון ה'

    אם ישנה נציגות היכולה לפתח דיון עניני ותורני על רמה בשאלה, האם צריך לשנות או לא ? או לפחות להציג עמדה שרבותיהם חולקים באופן הזה ולא באופן המטופש בו הם הכותבים, מציגים אותה .אנחנו כבר פותחים את הועידה ה-8 לפולקלור יהודי עכשווי בראשותך.

    שיעשו זאת ומוטב שעה קודם כבר כבר
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    קודם כל גאוותן לא חייבים לך כלום. וכאן זה לא פרום כאן חולמים.
    מצד שני טוב שאתה מכיר את מרן גדול הדור ויודע שיש עוד אנשים חוץ מחזון איש 5.
    הייתי מציע לך לגשת למרן ולדון איתו על הבעיות שלך ושל הדור.(מקבל כל יהודי במאור פנים לאחר התפילה)
    נערך לאחרונה על ידי יהודי החצר; 11-03-17 בשעה 22:57.

  28. #29
    לחשוב אורח
    כתגובה ראשונית לבליל הדברים:

    לדבריך החזו"א כלל בדבריו שבח לאנשים חלולים מבפנים שנוהגים בחיצוניות קיצונית צבועה ,נו באמת.

    אדון אותך לקו זכות שיש לך בעיה רצינית בהבנת הנקרא או שהשתכרת כבר, מי שקורא לרוח של הגעה לשלמות שהיא מהות התורה, פולקלור, אין לו שום קשר ליהדות.

    מהיכן אתה מפנטז ששינוי בהתאם לדור הוא התפשרות או כניעה לרצונות וכו'. השינוי המדובר הוא בדיוק כשינוי ב-4 הדוגמאות שהובאו שהוא חיזוק התורה.

    עיקר תגובתי תבוא בס"ד אחרי הפורים.

  29. #30
    לחשוב אורח
    תמשיכו להיות מנותקים מהמציאות.

    אתן לכם דוגמה ביחס אלי, כשהתחילה המחלוקת עמדתי הייתה שישנם פה גדולי ישראל החולקים בגישתם לשאלות שעל הפרק צריך לכבד את שתי הדרכים וכל אחד ינהג כרבותיו. כן ברור שלכל אחד צריך לתת במה להביע את דעתו . בסיס הבנה זו היה שמעבר לגדולים עצמם גם ברוח הציבורית הקיימת בשני המחנות יש כבוד לגדלות של רבם של הקבוצה השנייה ולעמדתו, מנקודה זו דווקא הפליאה אותי ההתנהגות של הקבוצה הקיצונית לכאורה במחנה הגדול,שנראית כמונעת את זכות הדיבור של הקטן.

    אבל במשך הזמן קלטתי שהרוח הציבורית במחנה הקטן,[ להבנתי לא גדולי התורה שעל גביו] איננה שכל אחד יעשה כרבותיו, אלא פסילה מוחלטת ככופרים וכו' של המחנה הגדול ורבותיו ומכוח זה הבנתי למפרע את ההתנהגות של הקבוצה הקיצונית הנ"ל שכנראה הכירה קודם עם מי יש לה עסק.

    מתוך שיחות עם אנשים שונים והתבוננות בהלך רוח הציבורי, ראיתי שזה התהליך שעובר בפועל על אנשים רבים לתחושתי רוב הרוב הדומם.

    כלומר הפלג בהתנהגות שפויה היה יכול לקבל לגטימציה, אך בהתנהגות פעיליו הצעקנים הממשיכים את פעולותיהם כאן בפורום, דחק עצמו לתדמית הזויה הפוסלת כל מי שלא חושב כמוהו ככופר. תדמית המוציאה אותו מחוץ למחנה.

    נראה שפעילים אלו נמצאים בבועה שהולכת ומתנתקת יותר ויותר מהמציאות ובמו ידיהם בכשרון רב קוברים את עצמם בצורה שאף יריב לא היה מסוגל לבצע אחוז ממנה.

    ניסיתי כאן בפורום, לא מתוך אמונה רבה בהצלחה,לגרום להם קצת להתחבר למציאות,אך הם החליטו שאני נורווגי, שורף ספרים, מרביץ שונא וכו' וכו', בשעה שעד היום בקהילתי למרות שדרכה דרך הרוב, מכבדים גם אנשים הנמצאים בתוכה בעלי השקפה עצניקית ,כולל מובילים בתחום. וחלק מחברי הטובים ביותר הם כאלו.

    התיוג המטופש של אנשים, בשחור לבן ילדותי ממשיך תוך כדי שקיעה במציאות דמיונית שנראה שאין ממנה מוצא וחבל מאוד חבל על המחלוקת ועל בני תורה אמיתיים שנסחפים למערבולת זאת,לכן פניתי לשפויים בקרבם,אנא קחו את המושכות,אך בינתיים ללא תוצאות.

    אולי תאמינו שיש צעקה הנובעת מכאב אמיתי ולא מאינטרסים ופלגנות,בגדר קריאה של הרגע האחרון לפני הקריעה.

  30. #31
    חיים 10 אורח
    ציטוט לחשוב אמר: צפיה בהודעה
    תמשיכו להיות מנותקים מהמציאות.

    אתן לכם דוגמה ביחס אלי, כשהתחילה המחלוקת עמדתי הייתה שישנם פה גדולי ישראל החולקים בגישתם לשאלות שעל הפרק צריך לכבד את שתי הדרכים וכל אחד ינהג כרבותיו. כן ברור שלכל אחד צריך לתת במה להביע את דעתו . בסיס הבנה זו היה שמעבר לגדולים עצמם גם ברוח הציבורית הקיימת בשני המחנות יש כבוד לגדלות של רבם של הקבוצה השנייה ולעמדתו, מנקודה זו דווקא הפליאה אותי ההתנהגות של הקבוצה הקיצונית לכאורה במחנה הגדול,שנראית כמונעת את זכות הדיבור של הקטן.

    אבל במשך הזמן קלטתי שהרוח הציבורית במחנה הקטן,[ להבנתי לא גדולי התורה שעל גביו] איננה שכל אחד יעשה כרבותיו, אלא פסילה מוחלטת ככופרים וכו' של המחנה הגדול ורבותיו ומכוח זה הבנתי למפרע את ההתנהגות של הקבוצה הקיצונית הנ"ל שכנראה הכירה קודם עם מי יש לה עסק.

    מתוך שיחות עם אנשים שונים והתבוננות בהלך רוח הציבורי, ראיתי שזה התהליך שעובר בפועל על אנשים רבים לתחושתי רוב הרוב הדומם.

    כלומר הפלג בהתנהגות שפויה היה יכול לקבל לגטימציה, אך בהתנהגות פעיליו הצעקנים הממשיכים את פעולותיהם כאן בפורום, דחק עצמו לתדמית הזויה הפוסלת כל מי שלא חושב כמוהו ככופר. תדמית המוציאה אותו מחוץ למחנה.

    נראה שפעילים אלו נמצאים בבועה שהולכת ומתנתקת יותר ויותר מהמציאות ובמו ידיהם בכשרון רב קוברים את עצמם בצורה שאף יריב לא היה מסוגל לבצע אחוז ממנה.

    ניסיתי כאן בפורום, לא מתוך אמונה רבה בהצלחה,לגרום להם קצת להתחבר למציאות,אך הם החליטו שאני נורווגי, שורף ספרים, מרביץ שונא וכו' וכו', בשעה שעד היום בקהילתי למרות שדרכה דרך הרוב, מכבדים גם אנשים הנמצאים בתוכה בעלי השקפה עצניקית ,כולל מובילים בתחום. וחלק מחברי הטובים ביותר הם כאלו.

    התיוג המטופש של אנשים, בשחור לבן ילדותי ממשיך תוך כדי שקיעה במציאות דמיונית שנראה שאין ממנה מוצא וחבל מאוד חבל על המחלוקת ועל בני תורה אמיתיים שנסחפים למערבולת זאת,לכן פניתי לשפויים בקרבם,אנא קחו את המושכות,אך בינתיים ללא תוצאות.

    אולי תאמינו שיש צעקה הנובעת מכאב אמיתי ולא מאינטרסים ופלגנות,בגדר קריאה של הרגע האחרון לפני הקריעה.

    דוגמא יפה בחרת להביא את עצמך כדוגמא כאילו והיית נטראלי בהתחלה, עד שראית שהפלג כביכול הם אלו שמכתירים את מי שלא כדעתם ככופרים.

    אשאל אותך כמה שאלות
    1. מי אמר על מי זקן ממרא הגר"ח קנייבסקי על הגר"ש אויערבך או הגר"ש אויערבך על הגר"ח קנייבסקי.
    2. מי אמר לאיזה קבוצה לא לתת עליות, הגר"ש אויערבך על אנשי הגרי"ל שטינמן, או הגר"יל שטינמן על אנשי הגר"ש אויערבך

    ניתן להאריך באלפי דוגמאות של רדיפות שרבניך רדפו את גדולי התלמידי חכמים ולו רק בגלל שלא נכנעו לפוליטיקה בלא תנאי
    ובעיקר בגלל שגדולינו דרשו דיונים עניניים

  31. #32
    לחשוב אורח
    סלח לי ,אבל מהיכן נחתת? באשכול הזה ודומיו מאשימים למעשה את רבני הרוב במינות וזה הנושא הנידון ,אז אנא אל תדבר על דיון עניני ותגיב באופן לא עניני לחלוטין. ההאשמה המטומטמת הזאת היא לב העניין ,כל נידון אחר מתגמד ביחס לטרוף המערכות הזה. אם אפשר יהיה לשנות אבל באמת את הלך הרוח הציבורי בפלג, יהיה מקום לדון בכובד ראש בטענותיך .אבל לפני שאתה ואחרים לפחות מגנים את הטירוף הזה,איבדתם כל זכות טענה.

    לפנים משורת הדין אתייחס קצת למה שטענת. כאחד שלא שייך לחצר כלשהי אינני מכיר את העובדות ,אבל אני מבין שברור לך שיש הבדל גדול בין היחס לציבור החולק ענינית בהוראת רבותיו, לבין היחס לציבור, שההלוך ילך בו הוא להאשים את רבני הצד השני במינות וזאת ללא הוראת רבותיו. כך שגם הנדון שהעלית נגזר מהדיון הראשון .

    לגבי הדברים המיוחסים לר' חיים ,כמו שאמרתי אני לא בקי לא ברקע ולא בדיוק במה שנאמר, ברור לי שבכל מקרה לא הייתה כוונתו לביטוי ההלכתי, ובהחלט יש מקום לברור העניין. ארמוז לך ביחס למסקנות האפשריות, שאם יתבצע ברור שכזה בכל ההיקף הראוי והמסקנות תהיינה נגד האמור, לא יפחיד אותי לא להסכים עם דברים אלו, יש חיוב ועשית ככל אשר יורוך, אין חיוב והסכמת עם כל מה שנאמר לך. רבי יהושוע שעשה כפי שהורה לו רבן גמליאל, לא הסכים אתו.

  32. #33
    לנחות אורח
    ציטוט לחשוב אמר: צפיה בהודעה
    סלח לי ,אבל מהיכן נחתת? באשכול הזה ודומיו מאשימים למעשה את רבני הרוב במינות וזה הנושא הנידון ,אז אנא אל תדבר על דיון עניני ותגיב באופן לא עניני לחלוטין. ההאשמה המטומטמת הזאת היא לב העניין ,כל נידון אחר מתגמד ביחס לטרוף המערכות הזה. אם אפשר יהיה לשנות אבל באמת את הלך הרוח הציבורי בפלג, יהיה מקום לדון בכובד ראש בטענותיך .אבל לפני שאתה ואחרים לפחות מגנים את הטירוף הזה,איבדתם כל זכות טענה.

    לפנים משורת הדין אתייחס קצת למה שטענת. כאחד שלא שייך לחצר כלשהי אינני מכיר את העובדות ,אבל אני מבין שברור לך שיש הבדל גדול בין היחס לציבור החולק ענינית בהוראת רבותיו, לבין היחס לציבור, שההלוך ילך בו הוא להאשים את רבני הצד השני במינות וזאת ללא הוראת רבותיו. כך שגם הנדון שהעלית נגזר מהדיון הראשון .

    לגבי הדברים המיוחסים לר' חיים ,כמו שאמרתי אני לא בקי לא ברקע ולא בדיוק במה שנאמר, ברור לי שבכל מקרה לא הייתה כוונתו לביטוי ההלכתי, ובהחלט יש מקום לברור העניין. ארמוז לך ביחס למסקנות האפשריות, שאם יתבצע ברור שכזה בכל ההיקף הראוי והמסקנות תהיינה נגד האמור, לא יפחיד אותי לא להסכים עם דברים אלו, יש חיוב ועשית ככל אשר יורוך, אין חיוב והסכמת עם כל מה שנאמר לך. רבי יהושוע שעשה כפי שהורה לו רבן גמליאל, לא הסכים אתו.
    יצור פנטסטי כמוך לא היה הרבה זמן בפרום. לא מכיר את העובדות. לא בקי ברקע. וגם לפתע פתאום לא שייך לשום חצר. וממשיך ואומר שגם אם יוכיחו לו את האמת לא יפחיד אותו לא להסכים.

    אז לפני שאתה פותח את הפה תלמד את הנושא היטב ותבקש סליחה מכל בני התורה שאתה משמיץ.

    במאמר המוסגר אף אחד כאן לא השמיץ רבנים אלא את כותבי החוברת שהם עצמם בתוך החוברת מכנים את בני התורה ורבניהם אפיקורסים. וכן בכל השנים האחרונות. מעל כל בימה, ראשי הפלג הנורבגי כינו את כל מי שלא הסכים לדעת רבם, או אפילו הסכים אך חשב שיש עוד דעה כופר ואפיקורס. ניתן לעיין בפורומים בנט. בעיתון הגזול. לשמוע הקלטות. או לרכוש "שואף זורח".
    לעניין חוברת "התבוננות" או "התבוללות"
    לא יודע אם זה כפירה, אבל הרבה הרבה טיפשות וסיכלות
    לדעתי חיברו את זה מספר חרדקי"ם לא חכמים במיוחד שאינם מהזרם הנורבגי המרכזי.
    "שבעים אחוז" מהחוברת הם מנסים להוכיח שבני התורה חלולים וריקים מתוכן.
    את זה לכאורה היו יכולים להוכיח בנקל לוקחים מצלמה ומצלמים איך לומדים בהתמדה וביגיעה ובשמחה תורה ומוסר. ללא הפסקה בענייניי חולין. בישיבות חדרה גרודנה פונוביז' ועוד (וגם כשיוצאים למחות ע"פ הוראת רבם מיד חוזרים לתלמודם) ולאחר מכן ללכת ל"תורה בתפערת" ולצלם איך תלמידי הישיבה מכים מכות רצח יהודים תלמידי חכמים בנוכחות אחד מראשי הישיבה שכל חטאם שרצו בחזרה את השלטים שתלמידי הישיבה חטפו וגנבו מהם. עושים סיבוב קטן ורואים כמה בחורים נמצאים בבית מדרש.
    והנה רואים מי חלול ומי מלא וגדוש.
    את זה מסיבות השמורות איתם לא עשו.
    אז מה כן עשו
    מנסים להוכיח שהרב שטינמן אוחז שכל מי שמדבר חושב או דואג על הבעיות והעניינים של כלל ישראל. או שחושב
    שצריך מסגרת לשמר את הציבור או לרומם אותו (ועוד כמה התפתלויות משונות שאין בניהם למה שהרב שטינמן אמר או כתב שום קשר. וכל ההשוואות והתאוריות מדמיון ורצון כותבי החוברת בלבד)הוא מתעסק בחיצוניות. ומי שמתעסק בחיצוניות הוא חלול וריק מתוכן. והנה בני התורה דואגים על הבעיות של כלל ישראל והקימו עיתון ומפלגה. מממילא הם חלולים וריקים מתוכן.
    אבל יש לעורכי החוברת בעיה. שבמקומות רבים הרב שטינמן אומר שעל כל אחד לדאוג לכלל ישראל וצריך מסגרות
    לשמר את הציבור ולרוממו.
    אז הנה הפתרון. תאוריית שלושת התקופות. 1.היצירה 2.התמסדות 3.התרחבות(התקופה הנוכחית).
    ואז ממילא כל מכתב דיבור או אזכור שבו הרב שטינמן אומר שעל כל אחד לדאוג לכלל ישראל וצריך מסגרות
    לשמר את הציבור ולרוממו. צריך לשייכו לתקופות 1 או 2 ולא ל3.
    אבל גם זה לא מסתדר כי גם בתקופה הנוכחית הרב כתב ודרש את הנ"ל. גם כאן נמצא הפתרון .
    הרב דיבר לבני חול.
    וכן הלאה והלאה על זו הדרך.
    החוברת מלאה בעוד "עובדות" "השקפות" "ותאוריות" שאין כל קשר בינם לבין המציאות.

  33. #34
    חיים 10 אורח
    ציטוט לחשוב אמר: צפיה בהודעה
    סלח לי ,אבל מהיכן נחתת? באשכול הזה ודומיו מאשימים למעשה את רבני הרוב במינות וזה הנושא הנידון ,אז אנא אל תדבר על דיון עניני ותגיב באופן לא עניני לחלוטין. ההאשמה המטומטמת הזאת היא לב העניין ,כל נידון אחר מתגמד ביחס לטרוף המערכות הזה. אם אפשר יהיה לשנות אבל באמת את הלך הרוח הציבורי בפלג, יהיה מקום לדון בכובד ראש בטענותיך .אבל לפני שאתה ואחרים לפחות מגנים את הטירוף הזה,איבדתם כל זכות טענה.

    לפנים משורת הדין אתייחס קצת למה שטענת. כאחד שלא שייך לחצר כלשהי אינני מכיר את העובדות ,אבל אני מבין שברור לך שיש הבדל גדול בין היחס לציבור החולק ענינית בהוראת רבותיו, לבין היחס לציבור, שההלוך ילך בו הוא להאשים את רבני הצד השני במינות וזאת ללא הוראת רבותיו. כך שגם הנדון שהעלית נגזר מהדיון הראשון .

    לגבי הדברים המיוחסים לר' חיים ,כמו שאמרתי אני לא בקי לא ברקע ולא בדיוק במה שנאמר, ברור לי שבכל מקרה לא הייתה כוונתו לביטוי ההלכתי, ובהחלט יש מקום לברור העניין. ארמוז לך ביחס למסקנות האפשריות, שאם יתבצע ברור שכזה בכל ההיקף הראוי והמסקנות תהיינה נגד האמור, לא יפחיד אותי לא להסכים עם דברים אלו, יש חיוב ועשית ככל אשר יורוך, אין חיוב והסכמת עם כל מה שנאמר לך. רבי יהושוע שעשה כפי שהורה לו רבן גמליאל, לא הסכים אתו.

    אתה מעונין לחרוג ממה שדיברת עליו בהתחלה
    בתחלה כתבת שהיית נטראלי עד שראית שהצד של הגר"ש מאשים אחרים במינות
    ואני הבאתי לך שתי דוגמאות שאדרבה הרבנים הרב קנייבסקי והרב שטינמן הם אלו שקבעו נידוי על הרב אויערבך תלמידיו וילדיהם.
    וכעת הנך מיתמם לבא ולדון על הכתוב בפורום הזה
    הפורום הזה בא לדון לאחר שהרבנים הנ"ל הכריזו את הנדוי הולכים הם ומנסים להפוך את הקערה על פיה.
    איך שלא יהיה הראשונים שקבעו דין אפיקורסים וזקן ממרא וכו' היו אלו שכנגד שהנך משתייך אליהם
    ומה הנך משיב?
    שהגר"ח לא התכוין להלכה. ומה כל מסכת הנדויים והעפת החזנים ורכל שאר הרדיפות למיניהם שנעשו על ידי רבנים בשמו של הגר"ח עיין ערך ר' יהודה אריה דינר רבה של דברי שיר שהורה בפיו על העפת החזנים בכמה קהילות כי כן היא הוראת הגר"ח
    וכו' וכו'
    והנך כותב שי דין ועשית ואין דין והסכמת
    .
    אז מה למעשה ?
    הנך הולך לרדוף את גדולי התלמידי חכמים מדין "ועשית" למרות שאינך מסכים???

  34. #35
    לחשוב אורח
    בעינך מי שלא מעורב במלחמה ולא שייך לחצר כלשהי, הוא יצור פנטסטי-אז יש לי חדשות בשבילך, רוב הציבור החרדי הוא כזה פנטסטי וראיית השחור לבן הילדותית הזו, הממתגת הזו היא הפנטסטית שעליה צריך לתמוה.

    מצד שני אותו רוב ,שאינו משתתף בשום אופן ברדיפות כלשהן,אינו מושיב ביה"ד לחקור מי צודק , בנושא הרדיפות. אך סובר שהנהגתו של הרב שטיינמן היא הנהגה ראויה . והתלמידי חכמים שבקרבם גם מסכימים אתה ענינית. אני שייך לרוב הזה.

    אנא גללו אשכול זה ואחרים אחור וראו האם אין ההאשמה בכפירה נגד המנהיגות ,חלק מפורש וחלק מבין השיטין- ועל כך נזעקתי , האם אין חובה גם למי שלא מעורב פוליטית למחות על דברים חמורים ומפורשים שכאלו ,בניגוד לדברים אחרים, המחייבים חקירה ודרישה כדין ,על מנת להתייחס אליהם.

    מי שבמופרש כותב על כל מיני הנהגות חיצוניות,שחלקן השתרשו רק בעשרות השנים האחרונות ,שהם שווים ליג עקרים, מוכיח על עצמו כמאה עדים שהוא חלול ואין לו שום קשר למהותה של תורה,אין צורך בתמונות,שמטיבן מראות רק את החיצוניות הרגעית.

    אני מאוד אשמח אם תעלו חלקים מהחוברת עליהם יצא קצפכם,מה שעלה עד עכשיו רק מוכיח בגדול את מה שכתבתי קודם.

    הטענה הילדותית "הוא התחיל" ,איננה מצדיקה התנהגות אסורה ע"פ תורה, ואיננה מסבירה טיפשות או מחשבה, שהקוראים טיפשים.

    לסיום : עליכם לגנות את הטירוף הזה,ולהביא הוכחות להאשמות נגד החוברת,או להתנצל. זה אינו איום או הכתבה,בתוך עמי אנוכי יושב ויודע גם יודע שמבחינת אותו רוב, דברים אלו עלולים להיות קו פרשת המים לניתוק מוחלט וחבל לי וכואב לי ולרבים ,על כך.

  35. #36
    לא שייך אורח
    ציטוט לחשוב אמר: צפיה בהודעה
    בעינך מי שלא מעורב במלחמה ולא שייך לחצר כלשהי, הוא יצור פנטסטי-אז יש לי חדשות בשבילך, רוב הציבור החרדי הוא כזה פנטסטי וראיית השחור לבן הילדותית הזו, הממתגת הזו היא הפנטסטית שעליה צריך לתמוה.

    מצד שני אותו רוב ,שאינו משתתף בשום אופן ברדיפות כלשהן,אינו מושיב ביה"ד לחקור מי צודק , בנושא הרדיפות. אך סובר שהנהגתו של הרב שטיינמן היא הנהגה ראויה . והתלמידי חכמים שבקרבם גם מסכימים אתה ענינית. אני שייך לרוב הזה.

    אנא גללו אשכול זה ואחרים אחור וראו האם אין ההאשמה בכפירה נגד המנהיגות ,חלק מפורש וחלק מבין השיטין- ועל כך נזעקתי , האם אין חובה גם למי שלא מעורב פוליטית למחות על דברים חמורים ומפורשים שכאלו ,בניגוד לדברים אחרים, המחייבים חקירה ודרישה כדין ,על מנת להתייחס אליהם.

    מי שבמופרש כותב על כל מיני הנהגות חיצוניות,שחלקן השתרשו רק בעשרות השנים האחרונות ,שהם שווים ליג עקרים, מוכיח על עצמו כמאה עדים שהוא חלול ואין לו שום קשר למהותה של תורה,אין צורך בתמונות,שמטיבן מראות רק את החיצוניות הרגעית.

    אני מאוד אשמח אם תעלו חלקים מהחוברת עליהם יצא קצפכם,מה שעלה עד עכשיו רק מוכיח בגדול את מה שכתבתי קודם.

    הטענה הילדותית "הוא התחיל" ,איננה מצדיקה התנהגות אסורה ע"פ תורה, ואיננה מסבירה טיפשות או מחשבה, שהקוראים טיפשים.

    לסיום : עליכם לגנות את הטירוף הזה,ולהביא הוכחות להאשמות נגד החוברת,או להתנצל. זה אינו איום או הכתבה,בתוך עמי אנוכי יושב ויודע גם יודע שמבחינת אותו רוב, דברים אלו עלולים להיות קו פרשת המים לניתוק מוחלט וחבל לי וכואב לי ולרבים ,על כך.
    תמשיך להתפתל
    אף אחד כאן לא מעורב במלחמה ואף אחד לא שייך לחצר רק כולם כאן חושבים שמרן ר' שמואל אוירבאך הוא גדול הדור. והנהגתו היא הראויה. ולא צריך לחקור ולהקים מושב בית דין על מה שנדמה לך שפגעו במרנך.
    אין שום קשר בין מה שכתבת והמצאת בחוברת לרב שטינמן. ואני מקווה שרוב הציבור החרדי גם אלו שאוחזים מהרב שטינמן לא אוחזים מהשטויות "שכתבת בחוברת" שהפכת איזה כלל מצוץ מהאצבע שמי שדואג לעתיד הדור ולמסגרת כמו הרב שך והרב שטינמן בעבר. אפילו יהיה ירא שמיים וילמד יומם ולילה הוא חיצוני וחלול וריק.
    ובאמת אין לנו שום עניין בחיבור עם מי שחושב שעשרות אלפי תלמידי החכמים המופלגים ותלמידי הישיבות הקדושות בראשות מרן שליט"א שדואגים לעתיד כלל ישראל ולמסגרת הדור. הם חיצונים וריקים מתוכן.
    וסליחה שאנחנו לא מכבדים את החוברת שעבדת עליה כ"כ קשה.

  36. #37
    לחשוב אורח
    שערי דמגוגיה או או\ו אווילות לא נסגרו, עוד מסקנה משלל המסקנות המוטעות שקופצים אליהם ,שאני כביכול כותב החוברת,אומנם הוחמאתי, אך אינני יכול להתהדר בנוצות לא לי.

    קצת הבנת הנקרא-ביה"ד דובר להושיב לגבי נושא אחר לגמרי.

    חלול וריק, הוא מי שאצלו מסגרות חיצוניות שוות ערך ליג עקרים ואין בור ירא חטא, ותלמיד חכם שאין בו דעת נבלה טובה הימנו ,והוא מהווה חילול השם במהותו.

    כבר לא ספרתי את מספר הפעמים שביקשתי סך הכל לגלול למעלה לקרוא ולגנות ,כדי שנדע שלפחות חלק מדוברי עץ מסתייגים מדברי תועבה אלו, אך כבר למעלה משבוע,אני נתקל רק בתגובות דמגוגיות או סתם אוויליות וחבל חבל מאוד, אתם בהחלט חיים בבועה שלכם, וכתוצאה מכך מזיקים לעצמכם בסדרי גודל מעבר למה שיריבכם המרים ביותר יכולים לעשות.

    אחכה עוד כמה ימים לראות האם ישנו צדיק בסדום, וחכם בחלם אם לאו.

  37. #38
    אוזני כסיל אורח
    ציטוט לחשוב אמר: צפיה בהודעה
    שערי דמגוגיה או או\ו אווילות לא נסגרו, עוד מסקנה משלל המסקנות המוטעות שקופצים אליהם ,שאני כביכול כותב החוברת,אומנם הוחמאתי, אך אינני יכול להתהדר בנוצות לא לי.

    קצת הבנת הנקרא-ביה"ד דובר להושיב לגבי נושא אחר לגמרי.

    חלול וריק, הוא מי שאצלו מסגרות חיצוניות שוות ערך ליג עקרים ואין בור ירא חטא, ותלמיד חכם שאין בו דעת נבלה טובה הימנו ,והוא מהווה חילול השם במהותו.

    כבר לא ספרתי את מספר הפעמים שביקשתי סך הכל לגלול למעלה לקרוא ולגנות ,כדי שנדע שלפחות חלק מדוברי עץ מסתייגים מדברי תועבה אלו, אך כבר למעלה משבוע,אני נתקל רק בתגובות דמגוגיות או סתם אוויליות וחבל חבל מאוד, אתם בהחלט חיים בבועה שלכם, וכתוצאה מכך מזיקים לעצמכם בסדרי גודל מעבר למה שיריבכם המרים ביותר יכולים לעשות.

    אחכה עוד כמה ימים לראות האם ישנו צדיק בסדום, וחכם בחלם אם לאו.
    מתי הדד ליין? שנדע להתכונן.

    המורה: אורי תתנצל בבקשה בפני משה על שקראת לו חמור.
    אורי: משה אני מתנצל שאתה חמור.

    ועל הכסילים המתבוננים בבבואתם כבר נאמר.
    אל תען כסיל כאיוולתו פן תשווה לו גם אתה.
    באזני כסיל אל תדבר – כי יבוז לשכל מיליך.

  38. #39
    לחשוב אורח
    עליך נאמר הפוסל במומו פוסל וכינוייך נאה לך ואתה נאה לו.

  39. #40
    צביקה אורח
    ציטוט לחשוב אמר: צפיה בהודעה
    אחכה עוד כמה ימים לראות האם ישנו צדיק בסדום, וחכם בחלם אם לאו.
    עד למשפט זה האחרון - בטפשות לא נחשדת. לאיפה אתה חושב שנכנסת פה, למשרד דוברות רשמי של בני תורה? אך אחד לא חייב להתייחס אליך.

    למה הדבר דומה, לאחד שנכנס לחדר הנוחיות של מסעדה, והרי הוא יושב וממתין שם למלצר שיבוא לקבל ממנו הזמנה. משזה מתמהמה עד בוש, בתסכולו מציב אולטימטום לכלים הסניטריים ולקירות החרסינה לאמור: עוד שעה אחת אחכה פה, ואיוכחה היש שרות הוגן בעסק זה אם אין. ואם לא, אדעה!

    אתה מחפש את הגרעין הקשה של אנשי עץ? לך חפש אותם בבתי מדרשות (אותם אתה כנראה לא מכיר מבפנים, כמו שהם מן הסתם לא מכירים את האתר הזה והאינטרנט בכלל).

    ואם כבר אתה מתעכב לך בחדר הנוחיות, תעשה טובה ותעיף רגע מבט במראה.

  40. #41
    לחשוב אורח
    כשדיברתי על חלם וכו' התכוונתי לאנשי הפלג שבאתר ולא לדוברות שלו. המקום עליו דיברתי הוא האתר הזה, בו פורסמו דברי הבלע,בו כשגיניתי אותם הגנו עליהם בדרכים שונות למעלה מ-10 ניקים, ובו לדעתי גם צריך לגנותם. חובה זו מוטלת בראש וראשונה על מי שהגן עליהם ונקרא שותף בהם והחיוב חל כלפי שמייא . לעניות דעתי גם מי שמסתובב באתר רואה את הדברים ושייך לפלג חייב למחות. המחאה הזו אינה בקשה שלי ,או התחייבות כלפי. אלא התחייבות שכל אדם ישר מבין שנדרשת כלפי שמייא וכלפי מי שהושמץ. כלומר אין לי שום עסק עם מלצרים וחרסינות,לכם יש עסק עם האלוקים.

    מעבר לדברים הללו חזקה על המנהיגות הפוליטית, העיתונאית והדוברות עם יש,שחשופה לאמור בפורום,לכן חובתה מכוח תפקידה לגנות. וברור לחלוטין שהאינטרס שלה בלי שום קשר ליראת שמים מחייב זאת,אלא אם כן גינוי כזה יפגע בפלג קשות כלפי פנים ,כלומר השקפות אלו הם מאשיותיו, ברמת השטח [לא התלמידי חכמים,שאיני חושד בהם בכגון דע,ויש להניח שאכן לא חשופים לאמור פה].

    אין צורך להאריך בחומרתה של מסקנה זו ביחס לאשיות השטח של הפלג, שמוכרחת מכל הנ"ל, אם לא יעלה גינוי מפורש כאמור. המסקנה, לא אני, מחכה עוד כמה ימים!

  41. #42
    עדלאידע אורח
    ציטוט לחשוב אמר: צפיה בהודעה
    כשדיברתי על חלם וכו' התכוונתי לאנשי הפלג שבאתר ולא לדוברות שלו. המקום עליו דיברתי הוא האתר הזה, בו פורסמו דברי הבלע,בו כשגיניתי אותם הגנו עליהם בדרכים שונות למעלה מ-10 ניקים, ובו לדעתי גם צריך לגנותם. חובה זו מוטלת בראש וראשונה על מי שהגן עליהם ונקרא שותף בהם והחיוב חל כלפי שמייא . לעניות דעתי גם מי שמסתובב באתר רואה את הדברים ושייך לפלג חייב למחות. המחאה הזו אינה בקשה שלי ,או התחייבות כלפי. אלא התחייבות שכל אדם ישר מבין שנדרשת כלפי שמייא וכלפי מי שהושמץ. כלומר אין לי שום עסק עם מלצרים וחרסינות,לכם יש עסק עם האלוקים.

    מעבר לדברים הללו חזקה על המנהיגות הפוליטית, העיתונאית והדוברות עם יש,שחשופה לאמור בפורום,לכן חובתה מכוח תפקידה לגנות. וברור לחלוטין שהאינטרס שלה בלי שום קשר ליראת שמים מחייב זאת,אלא אם כן גינוי כזה יפגע בפלג קשות כלפי פנים ,כלומר השקפות אלו הם מאשיותיו, ברמת השטח [לא התלמידי חכמים,שאיני חושד בהם בכגון דע,ויש להניח שאכן לא חשופים לאמור פה].

    אין צורך להאריך בחומרתה של מסקנה זו ביחס לאשיות השטח של הפלג, שמוכרחת מכל הנ"ל, אם לא יעלה גינוי מפורש כאמור. המסקנה, לא אני, מחכה עוד כמה ימים!


    מסכן !
    הנך מוזמן להתמסקן במסכנותך \במסקנותך. כעת.
    חבל על ההמתנה

  42. #43
    לקשקש אורח
    ציטוט לחשוב אמר: צפיה בהודעה
    כשדיברתי על חלם וכו' התכוונתי לאנשי הפלג שבאתר ולא לדוברות שלו. המקום עליו דיברתי הוא האתר הזה, בו פורסמו דברי הבלע,בו כשגיניתי אותם הגנו עליהם בדרכים שונות למעלה מ-10 ניקים, ובו לדעתי גם צריך לגנותם. חובה זו מוטלת בראש וראשונה על מי שהגן עליהם ונקרא שותף בהם והחיוב חל כלפי שמייא . לעניות דעתי גם מי שמסתובב באתר רואה את הדברים ושייך לפלג חייב למחות. המחאה הזו אינה בקשה שלי ,או התחייבות כלפי. אלא התחייבות שכל אדם ישר מבין שנדרשת כלפי שמייא וכלפי מי שהושמץ. כלומר אין לי שום עסק עם מלצרים וחרסינות,לכם יש עסק עם האלוקים.

    מעבר לדברים הללו חזקה על המנהיגות הפוליטית, העיתונאית והדוברות עם יש,שחשופה לאמור בפורום,לכן חובתה מכוח תפקידה לגנות. וברור לחלוטין שהאינטרס שלה בלי שום קשר ליראת שמים מחייב זאת,אלא אם כן גינוי כזה יפגע בפלג קשות כלפי פנים ,כלומר השקפות אלו הם מאשיותיו, ברמת השטח [לא התלמידי חכמים,שאיני חושד בהם בכגון דע,ויש להניח שאכן לא חשופים לאמור פה].

    אין צורך להאריך בחומרתה של מסקנה זו ביחס לאשיות השטח של הפלג, שמוכרחת מכל הנ"ל, אם לא יעלה גינוי מפורש כאמור. המסקנה, לא אני, מחכה עוד כמה ימים!
    לא תתן שבוע?

  43. #44
    אמן לא ידוע אורח

    לחמור החושב

    החברה פה אינם בני ישיבות .חלקם דתלשים למחצה שליש ורביע . וחלקם בלבתים-עצניקים . או שייכים למועדון הספורט "בני תורה"
    יש פה גם ציוני וברסלבער .ר"מ ומתנשא
    סקופיבט ועוד יצורים עלומים .
    תכלס'
    יותר קל להתנגח ברבנים ועסקנים עשקנים
    . מאשר להוציא את האמת לאור.
    בשביל זה יש בית דין
    כאן זה מושב ליצים של יושבי קרנות .
    ברוך הבא .

  44. #45
    אמן לא ידוע אורח

    התנצלות

    אין לי כוונה לפגוע באף אחד.
    כולכם אהובים במיוחד מי שנפלתי עליו.
    היה חשוב לי להבהיר שכאן זה בסה"כ
    קבוצת דיון גרידא .ולא ישיבת ב"יד
    ולכן לא צריך לקחת את הנכתב בערבון מוגבל ...

  45. #46
    זאגער אורח
    החוברת וגם החושב מנסים להלביש את החולקים במניעים נסתרים ודקים בלתי נראים, ואת עצמם בהתפארות על הדקדוק והדיוק (טענת "איש הקש" ממציאים איש/ציבור דימיוני ונלחמים בו). ובסוף נעלבים שעונים להם באותו סגנון, לא נמאס לכם להתבכיין!
    אני שמח שלא ביזבזתי את זמני על הקריאה של החוברת המיותרת הזו.
    אני עדיין מחפש את איש השלום מבני ברק של ילדותי, איכה המצאנו...
    או עדין הנפש לא מוכן להתערב בענינים ציבוריים, האם במקומות הציבוריים והפולטיים המצאנו?..
    כבר לא נותר למי להאמין..

  46. ציטוט לחשוב אמר: צפיה בהודעה
    כבר לא ספרתי את מספר הפעמים שביקשתי סך הכל לגלול למעלה לקרוא ולגנות ,כדי שנדע שלפחות חלק מדוברי עץ מסתייגים מדברי תועבה אלו, אך כבר למעלה משבוע,אני נתקל רק בתגובות דמגוגיות או סתם אוויליות וחבל חבל מאוד, אתם בהחלט חיים בבועה שלכם, וכתוצאה מכך מזיקים לעצמכם בסדרי גודל מעבר למה שיריבכם המרים ביותר יכולים לעשות.

    אחכה עוד כמה ימים לראות האם ישנו צדיק בסדום, וחכם בחלם אם לאו.
    כמובן שלא קראתי את כל הבולשיטים שלך כי כבר ממבט ראשון קלטתי שאתה נגוע ולא פתוח לשמוע צד שני, אבל אם כוונתך שהיה כאן זלזול באחד מגדולי ישראל, ואם אכן היה אני מוחה מחאה נמרצת וכואב לי על זה.
    יחד עם זאת הייתי מבקש שגם אתה תביע סלידה מחוצפות כנגד גדול הדור מנהיג הדור בפועל הגר"ש אוירבך.


+ תגובה לאשכול
  • חלון צ'אט
    משתמשים פעילים: 0
     
  • שים לב: N/A
    Loading...
 

הרשאות פרסום

  • באפשרותך לפרסם אשכולות חדשים
  • באפשרותך לפרסם תגובות
  • אין באפשרותך לצרף קבצים
  • אין באפשרותך לערוך את הודעותיך
  •